Sök:

Sökresultat:

534 Uppsatser om HTTP Dynamic Streaming - Sida 1 av 36

HTTP Live Streaming : En studie av strömmande videoprotokoll

Användningen av strömmande video ökar snabbt just nu. Ett populärt konceptär adaptive bitrate streaming som går ut på att en video kodas i flera olikabithastigheter. Dessa videor tas sedan och delas upp i små filer och görstillgänglig via internet. När du vill spela upp en sådan video laddar du först hemen fil som beskriver vart filerna finns och i vilka bithastigheter de är kodade i.Mediaspelaren kan där efter börja ladda hem filerna och spela upp dom. Om defysiska förutsättningarna, som exempelvis nedladdningshastighet eller CPUbelastning,ändras under uppspelningen kan mediaspelaren enkelt byta kvalitépå videon genom att börja ladda filer av en annan bithastighet och slippa attvideon laggar.

Realtidsstyrning av IP-kamera

The final thesis named Tracking in Sensor Networks was created by the company Instrument control Sweden. The thesis work is to create a plug-in to an already developed software pro- gram, SkyView. Via the software program one should be able to control an IP-camera from AXIS, model 215 PTZ, with the appropriate protocol over a network.  An Application Programming Interface, API, was used to easily control the camera through SkyView. The interface is called VAPIX and is used to all cameras from AXIS.

How streaming media can be used in commercial mass
distribution

Mass distribution with techniques as multicast and peer-to-peer are becoming increasingly important in the Internet. Today the distribution of sound and video over Internet, so called streaming media, is static due to the unicast method. This results in a linear increase of distribution costs and therefore no conditions for commercial scalability. This thesis describes why multicast may be the only scalable alternative for commercial mass distribution of streaming media over Internet. Mass distribution through peer-to-peer technology promises a lot but is fronting a couple of great challenges, for example asymmetric bandwidth, locality and legalization.

Prestandaanalys av HTTP/2

Swedbank är en av Sveriges största företag inom finanssektorn med drygt fyra miljoner privatkunder och försöker ständigt utveckla sina tjänster så att de är lättåtkomliga och lättanvända för kunderna. För att tillfredsställa sina kunders behov av en snabb och lättåtkomlig bank så vill Swedbank minska på laddningstiderna till sina finanstjänster, särskilt de mobila tjänsterna då det är där uppkopplingarna är som långsammast. Uppdraget var att göra en prestandaanalys av HTTP/2 som är den senaste versionen av HTTP-protokollet. Efter att ha genomfört arbetet ska Swedbank veta vad dem kan anpassa för att göra sina tjänster så optimala som möjligt för framtiden.Resultatet visade att med hjälp av HTTP/2?s nya funktioner, bland annat det binära ramlagret, uppnåddes en prestandaökning på 44% av totala laddningstiden på Swedbank?s hemsida.

Strömmande video i trådlösa mesh nätverk : Streaming video in wireless mesh networks

This document?s content is the final report of the master´s dissertation Magnus Hällström did during springtime of year 2013. The dissertation?s subject is 802.11s wireless mesh networks with streaming video as a focus point.  During the dissertation a wireless mesh network was set up with different attached cameras for streaming video. A sun panel solution was also tested with the goal of creating a package with a self-configuring network node streaming video, powered by nothing but solar energy. .

Streamlining Streaming : Tilläggsfunktioner och dess betydelse för att designa en streamingtjänst

Streaming is a big field in todays digitalized society. The streaming market is huge, both in regards to the customer base, but also in regards to different providers and their stakes within this market. But how does the different providers go about in order to provide their users with added value? What does the user prioritize? The purpose of this study is to examine which additional functions can be considered important when designing a streaming service, which in turn will create an added value for the user. The study is based on a qualitative study of 6 individuals with semi-structured interviews and we will present an in-depth analysis regarding four fields of interest to us in regards to streaming services; second devices, recommendation systems, keywords and social connectivity.

Live streaming : En kvalitativ undersökning om streaming av datorspel

Vad a?r det som go?r att en miljon ma?nniskor la?gger tid pa? att streama datorspel? Live streaming har funnits sedan 1920-talet, da? i form av musik i hissar. Pa? 1990-talet bo?rjade hemdatorer utvecklas ha?rdvaruma?ssigt tillra?ckligt fo?r att kunna streama film och ljud. Med en kvalitativ enka?t publicerad pa? na?tet underso?ker vi i den ha?r uppsatsen varfo?r en miljon personer idag va?ljer att streama na?r de spelar dator eller tv spel.

XML-mottagning av trafikinformation

Trafiq används av Columna för att distribuera trafikinformation. Funktionen är först och främst att förädla och förmedla information. En viktig del i denna tjänst är kopplingen mot Vägverkets (VV) tjänst Triss som förser Trafiq med trafikinformation. Överföringen av information från VV till Columna sker idag med filer och FTP. VV tillhandahåller numera en tjänst där data skickas på XML-format med http.

Streamingtjänster av film och dess framtida utveckling som substitut för illegal nedladdning : Konsumenternas syn på digitala tjänster och de förbättringar som krävs för ett hållbart paradigmskifte

In this paper we aim to delve deeper into the film industry and how their approach to streaming services such as Netflix might be the solution to the problems with piracy (people downloading illegally instead of paying for the products) - but before they can change the mindset of people, they have to overcome some issues that might make it hard for the film industry to adapt a fully functionable streaming sollution in the veins of Spotify. To come up with some conclusions regarding this matter, we focused our study on the consumers rather than the industry in order to get a better understanding about what the consumers think about the streaming services of film that are offered today. We used both surveys and interviews in order to gather information regarding the consumers thoughts on how the landscape of film distribution has evolved to a point where Video-on-Demand offers the opportunity to watch movies and TV-series whereever and whenever they want. Our research shows that the majority of consumers are willing to pay for streaming services of film and hold the new technology in high regard. However, the concensus among the consumers that were involved in our study shows that the streaming services offered today have to evolve even further in the future before it can fully work as a substitute for illegal downloading.

Streamad Tv ? komplement eller konkurrent för linjär Tv? : En studie om preferenser bland män och kvinnor i olika åldrar

Few would disagree that the media landscape has undergone significant changes the last decade. From bulky computers and plain mobile phones to portable High-Definition computers and multi-functional smartphones. Other media, such as newspapers and music, have evolved and prospered in a digitalized environment. The constant urge to digitalize aspects and functions of our daily lives seems almost instinctive. Television has taken further steps into this environment as it is now accepted and featured via the Internet.

Hantering av QoS i Distribuerade MPEG-videosystem

With the advance in computer and network technologies, multimedia systems and Internet applications are becoming more popular. As broadband network is prevailing, more clients are able to watch streaming videos or to play multimedia data over the Internet in real-time. Consequently, there is an increasing demand in the Internet for streaming video systems. As the run-time environment of such applications tends to be dynamic, it is imperative to handle transient overloads effectively. The goal of this work is to develop an algorithm that would provide a robust and controlled behavior of the video system so that important data is delivered on time to the video clients.

Att vinna musikmatchen: Hur skivbolag förblir framgångsrika i en strömmad värld

Music streaming services are changing the music industry from the inside. After being struck by the piracy wave in the early 2000's, the industry was characterized by declining sales, layoffs, and a seemingly futile battle on what had become a culture of copyright infringement. After the successful launch of the music streaming service Spotify, the Swedish recording industry took a turn for the better. Music streaming services are creating both new opportunities and challenges to the music industry. This paper aims to study some of the opportunities and challenges concerning the creation of new music.

Medborgarskap, etnicitet, språk och namn : Identitet och de romerska etruskerna

Few would disagree that the media landscape has undergone significant changes the last decade. From bulky computers and plain mobile phones to portable High-Definition computers and multi-functional smartphones. Other media, such as newspapers and music, have evolved and prospered in a digitalized environment. The constant urge to digitalize aspects and functions of our daily lives seems almost instinctive. Television has taken further steps into this environment as it is now accepted and featured via the Internet.

Föreläsningar på nätet

I denna uppsats undersöks användandet av inspelade föreläsningar och hur studenters och lärares inställning är och hur de påverkas av att använda tekniken. Undersökningen som gjordes är begränsad till Linnéuniversitet i Växjö. Undersökningen som gjordes ger dessutom information hur man kan förbättra en inspelad föreläsning och vad som behövs göras före, under och efter en föreläsning..

Single sign-on : Kerberos i webbapplikationer

Detta arbete undersöker ett par olika tekniker för att implementera single sign on med Kerberos i webbapplikationer. Undersökningen har gjorts på HTTP-autentisering som bygger på Microsofts NegotiateAuth och Cosign från University of Michigan. Dessa två tekniker har undersökts för att se hur de står sig mot varandra på kriterier såsom komplexitet, arbetsinsats och mjukvarukrav.Resultatet visar att HTTP-autentisering är väldigt simpel att implementera men kräver dock att användarens webbläsare konfigureras för den. Cosign är mer komplext men använder sig av Cookies vilket gör att de flesta webbläsare stödjer tekniken utan extra konfiguration..

1 Nästa sida ->